PlayStation 5 – oficiální technická specifikace

Všichni netrpělivě čekáme na novinky a oficiální technické specifikace o nové konzoly PlayStation 5. Víme, že hráči PlayStation jsou nadšeni, když se dozví více o konzoli nové generace, SONY PlayStation 5. Jaká bude budoucnost hraní her na konzoly nové generace? Konečně tedy po dvou měsících čekání máme nové informace (vše budeme aktualizovat v našem článku hlavním článku o specifikacích PlayStation 5).  A další podrobnosti o technických a hardwarovými komponentech, díky nimž je PlayStation 5 tak inovativní a výkonnou platformou. PlayStation nové generace rozhodně bude mít ultra-vysokorychlostní SSD harddisk, integrovaný vlastní I / O systém, vlastní AMD GPU s ray tracingem a vysoce pohlcující 3D zvuk. Díky těmto schopnostem umožní PS5 vývojářům konzolových her maximalizovat jejich kreativitu, budovat rozsáhlé herní světy a nové herní zážitky v PlayStation 5 hrách, které navrhují.

Oficiální technická specifikace SONY PlayStation 5

Jak Mark ve své prezentaci hovoří v oficiální technické specifikaci, byl vyvinut ultra-vysokorychlostní SSD PS5. Integrovaný vlastní I / O systém s cílem odstranit překážky pro hraní konzolových her - konkrétně načítání obrazovek. Vývojáři jsou schopni streamovat prostředky do her PS5 neuvěřitelně rychlým tempem, takže zážitky ze hry PS5 mohou být plynulé a dynamické. Téměř okamžitě se mohou vrhat do rychlého cestování po velkých herních světech. Tato zvýšená rychlost umožní vývojářům her pro PlayStation vytvářet větší a bohatší světy bez tradičních omezení, jako je doba načítání, a také umožňuje hráčům trávit více času hraním než čekáním (všichni známe z PlayStation 4).




Chtěli jsme také představit nové funkce která konzole má díky vlastnímu procesoru GPU PS5. Vysoký výkon GPU v PS5 umožní vyšší rozlišení ve hrách, ale hlavní jeho novou funkcí, která ještě více prospívá vizuálním hrám, je ray tracing. Ray tracing simuluje způsob, jakým se světlo pohybuje v reálném životě a jak se odráží od různých povrchů. Konzolové hry nové genera, které tuto funkci využívají budou objekty mnohem přesněji a se zvýšenou realitou vykreslovat. Voda, sklo, lom světla, vlasy postavy atd. Vše díky této technologii nové generace bude vypadat ještě realističtěji.

Hry a zážitky na PS 5

Oficiální technická specifikace informuje také o tom, že Sony PlayStation 5 umožní hrám nabídnout mnohem hlubší a kvalitnější pocit ponoření do her prostřednictvím 3D zvuku. Vizuální tvorba je pro herní zážitek nezbytná Věříme, že i audio hraje klíčovou roli v kvalitě hraní nových her na PS5. Chce nabídnout přesvědčivý zvukový zážitek pro všechny hráče, nejen pro ty, kteří vlastní špičkové reproduktorové systémy. SONY navrhlo a vyrobilo vlastní rozhraní pro 3D zvuk, které je vybaveno výkonem a účinností pro ideální zvukové vykreslování. Díky 3D zvuku na PS5 budou zvuky, které uslyšíte při hraní nabízet větší pocit přítomnosti a reality. Budete mít možnost slyšet dešťové kapky dopadající na různé povrchy všude kolem vás a můžete slyšet a přesně lokalizovat, kde se za vámi skrývá nepřítel.

A konečně jsme rádi, že můžeme potvrdit, že funkce zpětné kompatibility se starší verzí konzole fungují dobře. Nedávno team vývojářů PS 5 otestovali prvních 100 titulů PS4 seřazených podle doby hraní a je očekáváno. Téměř všechny budou hratelné při spuštění na PS5. S více než 4000 hrami zveřejněnými na PS4 se bude pokračovat v testovacím procesu. Postupem času rozšiřovat zpětné pokrytí kompatibility s PS 4.

Nezapomeňte sledovat další aktualizace a novinky systému PlayStation 5! Mezitím můžete prozkoumat oficiální seznam specifikací PlayStation 5 v níže uvedené tabulce.

procesorx86-64-AMD Ryzen ™ „Zen 2“
8 jader / 16 vláken
Proměnná frekvence až 3,5 GHz
GPUGrafický stroj založený na AMD Radeon ™ RDNA 2
Ray Tracing Acceleration
Proměnná frekvence až do 2,23 GHz (10,3 TFLOPS)
Systémová paměťGDDR6 16 GB
Šířka pásma 448 GB / s
SSD825 GB
Čtená šířka pásma 5,5 GB / s (raw)
Herní disk PS5Ultra HD Blu-ray ™, až 100 GB / disk
Video výstupPodpora 4K 120Hz TV, 8K TV, VRR (specifikováno HDMI ver.2.1)
Zvuk„Tempest“ 3D AudioTech

Tato prezentace od Mark Cerny, vedoucího systémového architekta pro PS5, se ponoří hluboko do architektury hardwarového systému a toho, jak jsme navrhli PS5, aby prospívalo vývojářům a hrám, které vytvářejí.

 

 




Mohlo by se vám také líbit

1 comment

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *